onsdag 10 november 2010

Facing the fears...


...ja, det säger ju förstå-sej-påarna att man ska göra. Tydligen ska man då även kunna släppa taget och gå vidare! Hur jag ska få det att stämma in på MINA fears vette sjutton förstås...?! För min största fear är att ha med vildbassarna Knoll-å-Tott bland folk i den civiliserade världen som kallas "gå på stan" eftersom de besitter den största förmågan i Sveriges historia att glömma såväl andra människor, ljudbegränsningar och var man ÄR såväl som den ömma moderns förmaningar...ibland tror jag de rent av till och med förtränger att den ömma modern ens är närvarande XD

Ska man då tolka konceptet "face your fears" som att jag ska ta med dom ut i affärer, och sköter de sej inte släpper jag deras händer och vandrar helt sonika iväg...??
Lockande...mycket lockande...!!
Framför allt som den ömma modern mest brukar känna en viss tilltalande symbolik i uttrycket "kill your darlings" efter en eftermiddag på stan med klanbarnen...och detta verkar ju lite (läs mycket) snällare...riight ;))
Sååå, skam den som ger sej, övning ger färdighet och allt vad dom säger, vi testar väl den nya approachen, face your fears, sätter adresslappar på barnen, lägger busspengar i fickorna och gör ett nytt stadsförsök! XD

Mot skoaffären...och kramen till alla mina fina ;))

Inga kommentarer: