onsdag 22 september 2010

Pants on fire ;)


Dåliga lögnare...mitt hus är fullt av dom!
Därmed inte sagt att mina vildbassar tenderar att ljuga mycket...nä...det faller faktiskt raklångt åt det mer positiva hållet att dom ljuger så ruskigt dåligt, och har insett det, så de tar för vana att tala sanning direkt...till den ömma moderns stora förnöjsamhet, och lättnad ;))

På så vis behöver man inte gräva upp stridsyxorna så mycket, dumheter kommer oftast fram utan större knussel...allt ifrån uppätna godisbitar, vidare till glömda läxor, en sväng över bråk o råkurr, till snordyra smygnedladdningar till mobilen och landar i nikotin o alkohol. Denna underutvecklade ljug-gen för dessutom med sej att det väldigt sällan blir jidder över saker ...kräver en situation att man måste ljuga och inte kan, är det lika bra att låta bli situationen, har blivit ett motto här...för alla utom Zelda förstås X_x

Zelda ljuger genom tänderna som en politiker, skyller allt på "inte jag" och "nån annan" (dom skulle jag gärna vilja få tag på btw) samtidigt som ordet "osanning" är stämplat in i pannan på henne...men just för att hon handskas ovarsamt med sanningen på ett mycket uppenbart vis, så ger det iofs inte heller så stora bryderi....än! Buserierna är ju rätt snälla från en femårig tjej...och lagom till tonårens jidder har hon förhoppningsvis kommit till samma slutsats som de andra tre...ingen idé att ljuga för den ömma modern när man inte kan göra det trovärdigt ;))

Eller som min tonårsdotter uttrycker det...ärlighet har gett mer frihet än ljug, och man behöver inte lika stort minne då heller XD Och japp, så är det...frihet under ansvar till de hysteriskt, hopplösa lögnarna... XD
...och kramen till alla mina fina =*

Inga kommentarer: