onsdag 29 september 2010

Dom o Vi...i ny tappning!


Jag har aldrig gillat Blondinbella...och efter hennes ogenomtänkta, idiotiska, kränkande och nedsättande uttalanden om röd-gröna parasiter som gillar att leva på bidrag kan jag bara konstatera två saker...

No1...hon ÄR lika verklighetsfrämmande som jag trodde...
No2...jag gillar henne fortfarande inte...

Hon dissar SD och deras kränkande åsikter gentemot invandrare...samtidigt som hon själv hissar moderaterna och deras lika kränkande åsikter gentemot sjuka, svaga och arbetslösa i dagens Sverige...hur får man ihop det?? Är det värre att kränka invandrare än en utförsäkrad cancerpatient??
Missförstå mej rätt...SD är helt fel ute, men det anser jag Isabella är oxå...så vari ligger skillnaden...kränkningar är kränkningar och ska inte förekomma ALLS!! ALLA har rätt till en trygg tillvaro oavsett var i livet man må vara...Sveriges välfärd ska vara för alla på de sätt som behövs...inte bara för de som har råd att betala för det!! Så tycker JAG!!

Nej, vill man nu följa en modebloggande, ung, välsminkad tjej i storstadsmyllret så föreslår jag absolut KENZA...som utan att bli dum skriver om sånt som tjejer i den åldern skriver om, och dessutom har hjärtat på rätta stället. Respekt!!
Sen finns här ju faktiskt en määäängd underbara människor som skriver om stort o smått, o det stora i det småtta...riktiga människor i alla åldrar som lever i den verkliga verkligheten och som har mycket att säga...vettiga saker...till skillnad från mulberry-fodral till datorn och hur känd man är i Zurich (as if, dumbass)
Som sagt, jag gillar inte blondinbella och det hon står för...å andra sidan gillar jag inte nån som lever gott på andra människors bekostnad...och btw, jag gillar inte broccoli heller ;))

Mer kärlek och Pringles till folket...
...och kramen till alla mina fina!! =*

Inga kommentarer: