onsdag 9 juni 2010

En dejt med John Blund...eller inte..


Har haft en sleten tröttdag i regnet med busiga barn, knasig katt och en brutalt bra bok....och givetvis som grädde på moset, eller varför säger man så...det låter ju inget gott alls, för vem vill väl ha grädde på ett mos??? Nä...snarare då mer som chokladsåsen på en kulklass...eller strösseln på en mjukglass...eller varför inte mildsåsen på en kebabpizza! Ja, i vilket fall fylldes hålrummen på dagen ut med nybryggt kaffe i olika omgångar, god mat, lite godis rent utav...och lite filmtajm för att dämpa brötiga barn ;))

Och det var väl väl med det...slött och slappt merparten av dagen som sagt. Och man har varit farligt nära ett par gånger att dåsa bort i soffan med boken på näsan, men...naäääeee det går ju inte för sej - då sover man ju inget till kvällen sen ;) Ja och vad händer då...? Nu när det äntligen blev kväll och man får slumra bort bakom sin bok heeelt legalt...?? KLARVAKEN!! Jamen GRATTIS...det var ju roligt...!!
Fullkomligt supertrött in i märgen är den slitna kroppen och näst intill skriker efter lite säng och sömn, MEN piggelinögon håller kroppen fången i total sömnlöshet. Inte ens ett bokbyte hjälpte, till en tråkig seg sak som stått i bokhyllan i flera år...tråkig, seg och helt tråkig!Men tråk hjälper inte...

Nåja...det är väl straffet för en dålig packdag! Mitt samvete har talat flera gånger under dan, men jag har lyckats tysta den effektivt och strängt taget stängt ute alla "du borde faktiskt ha packat färdigt alla kläder..." och "du hade hunnit x antal lådor till idag..."
Men eftersom mina pigga ögon gett mej en chans till bättring så är det väl lika bra att ge med sej...kan man nu inte få sova är det lika bra att gå upp och göra lite nytta...kanske packa dom där x antal lådorna jag borde hunnit innan idag...och tömma färdigt garderoberna, och bokhyllorna! Eller...hmmm...här stod det visst en annan bok i bokhyllan. Tjaaaa...."Analys av ett mord"...hmmm...tar nog med den till sängen och ser om John Blund dyker upp så småning om... Jag menar...kläder och packlådor lär ju finnas kvar imorron också...och då ska jag vara duktig och packa...mååånga lådor...med kläder! XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: