tisdag 8 juni 2010

Bland tomtar och grytunderlägg...


Herrminje...HUR mycket pjuppel och pynt och strunt ääääger man egentligen....?? Det borde vara förbjudet och kriminaliserat att samla på värdekassa saker...! o_O Har jobbat stenhårt hela förnmiddagen för att tömma bokhyllan "skitstor-å-välfylld"....och är lite lätt chockskadad än...efter två stora koppar nybryggt! Vems är alla saker, hur hamnade dom i min bokhylla, när lyckades dom trycka in all bröte och sist men inte obetydligast...var sjutton ska jag göra av det??

Jo men visst är det mina saker, men när man tittar på dom nu så undrar man onekligen "hur tänkte jag när jag bestämde mej för att spara det här?"
Prydnaskatter så groteska att man blir mörkrädd...när har jag tyckt om dom?? *SLÄÄÄNG*
En bit handmålad stubbe med otydbart motiv...till vilken nytta liksom...?? *SLÄÄÄNG*
En TOM kaffe-likör flaska....hallåååå...??? *SLÄÄÄNG*
Träljusstakar i en obeskrivbar grön(ish) kulör...ett PAR dessutom... *SLÄÄÄNG* X2
Mängder av miniatyrkrukor i olika former och utförande...troligtvis ett bevis på min oförmåga att ens få små växter att överleva i mina ogröna händer... *SLÄÄÄNG*

Men så är ploppar Mimmi och Isses egenmålade äggkoppar från första klass fram... *sentimental-spar*
Och från ingenstans dyker de graverade snapsglasen från Tofta upp....*sentimental-spar*
Och Isses ängel, doppresent från Bengtsson o Emma....*sentimental-spar*
Mimmis flaskpost från -00...*sentimentalspar*
En uggly gris som grymtar högljutt när man öppnar ett skåp, vid namn diet-pig...*sentimental-spar*

Ja, så trots den goda föresättningen att slänga all jäkla gammal skit en gång för alla så....hrmmm...blev det nog bara hälften slängt. Om ens det...men...vem kan inte ha användning av ett grytunderlägg i mosaik från träslöjden på Lindberg -85...eller en Måsen sockerskål utan lock...eh, vaddå locket lyfter man ju ändå undan när man tar socker jue...!! Suck...inser lätt skamset att det är nog trots allt inte bara Herr Peter som hamstrar...även om han faktiskt hamstrar MER än smyg-sentimental-Jess! XD

Kramen till alla mina fina =*

1 kommentar:

Misse sa...

Finaste Gladaste VeeFaara jag sett på lääänge <3<3