tisdag 27 juli 2010

Teknikens under...

...visst är det fantastiskt! Flyttar man 15km utanför tättbebygt område...fast åt så att säga fel håll...då kan man vinka Internet bye-bye verkar det som trots att ADSL ska funka...hmmm...
Glocalnet gav upp...Telia jobbar på det...dom förstod inte riktigt sina egna uppgifter om kopplingar ;)...under tiden är man hänvisad till ett ultrasegt mobilt bredband som gör en till pensionär innan uppkopplingen är gjord!
För att ytterligare reta upp så var det av nöden tvunget att uppdatera AntiVirus-skyddet på laptopen. Väl inne på rätt sida talade en liten inforuta om att med min hastighet skulle nedladdningen ta 3 timmar o 17 minuter...TRE TIMMAR!!!...
Packade ihop dator och åkte in till stan...och lilla mor...och hennes 0,25 bredband...underbart och i jämförelse rena autobahn! Där tog proceduren en timme...iofs blev det tok, och en omtagning...men ändå!! Tre timmar moderskvalitetstid kan ju vara värt det...och tänk bara vilken vid det skulle tagit om jag stannat hemma...herrejisses jag hade suttit framför eländet i en vecka!!!
Så med nytt AntiVirus och fulltankad på mor-tid kan jag nu ge mej ut på nätet i pensionärshastighet och åtminstone slippa virus och annan skit som så gärna fastnar på en långsam jäkel...och förhoppningsvis fixar Telia ADSL inom kort, när de funderat färdigt över sina konstiga kopplingar! XD
Kramen till alla mina fina! =*

Inga kommentarer: