torsdag 5 september 2013

Test av teknikens under...

Hade nån sagt för tjugo år sedan att man skulle vara såld på nått som kallas appar som man laddar ner i sin mobil och sköter halva sitt liv genom, hade man nog skrattat gott. Min mobil för tjugo år sedan...eller...jag h.a.d.e inte ens en mobil för tjugo år sedan. Min första mobil införskaffades för ganska exakt sexton år sedan, var i storlek ungefär som en pocketbok och vägde sina stadiga gram. Inte tu tal om appar där inte! Man kunde inte ens ta kort eller skicka mms.
Idag däremot sitter jag med en plånboksstor liten tunnis som både fotar, skickar bilder, mms och mejl. Den håller reda på min bank, min kalender, mina vänners födelsedagar, matbutikens erbjudanden, firman, hemsidan och....tjaa nästan allt i Jesslivet. Och den är full av just det...a.p.p.a.r!

Och finns det nu en app som gör att jag kan använda min lille tunnis för att posta hjärnrensningar här...ja då måste det ju testas :)

Sååååå....mer appar åt Jess... ....och gookramar från skogen till mina fina!

Inga kommentarer: