fredag 4 april 2008

Familia ante omnia!

Var ute på nätet och letade inspiration till ny tattuering idag och gjorde en rejäl funderare om VAD jag vill sätta på min kropp denna gången. Man ska ju ha den för resten av livet så den får ju ha en vettig innebörd.

Den första jag gjorde var en svart ros...ett bevis för min frigörelse...gjord på självaste artonårs dan. Nummer två kom efter sju år...en slingrande ranka i svanken...ytterligare en frigörelse...ett bevis på min självständighet efter sju år i ett destruktivt och föga givande förhållande.


Nummer tre nu då...den vill jag tillägna min familj. Utan den hade jag inte varit här idag, inte varit den jag är, min familj är värd allt!
Men vi är ju nu ganska många...porträtt av fyra barn och en man på min pyttiga kropp...hrmmmm!! Och vad betyder egentligen ordet familj, vilka ingår i den...?

Min mor har ju givetvis en gjuten plats, likaså min darling Laijza, Åsa med älsk-buttert bihang är också en livboj jag inte klarat mej utan. Min underbare big-bro...mitt pappa-substitut...och hans familj, mormor & morfar, mina galna klostervägs-röjare....tjaa...listan blir ju lång när man funderar över vilka som finns i den utökade familjen.


Sen har vi ju dom som av blodshävd borde finnas på listan men som definitivt fått en uppsägning...som inte längre anses omfattas av ordet familj!


Nåja...efter lite grubblande har jag ändå lite grann kommit fram till att bilder av min familj på min kropp blir det inte, utan med tanke på alla er som funnits för mej genom allt...inte bara det lätta och roliga utan även (tack o lov) genom allt jobbigt och all fucked up shit (whooaa, lite Laijza-inspiration tror jag) så kommer således min kropp att prydas av följande mening i ett snyggt utformande á lá Kenneth.G



Familia Ante Omnia



Ingen nämnd och ingen glömd, och ni som omfattas av innebörden...ni VET vilka ni är!!


Pringles-chips åt folket!! =))

1 kommentar:

JE Ehm Waller sa...

Låter helt OK! Jag är rörd över att få platsa på din kropp (om än bara teoretiskt) hahaha...snusk. Min jobbarkompis har just skaffat en hel jädra cherryblossom med grenar och allt som går längs hela överkroppen...tja på sidan! Asscool!!! Jag vill osså. Pusselipuss